Kies kado

  • Sensorische producten, kauwsieraden & educatief speelgoed
educadora, webshop voor bijtkettingen, verzwaringsknuffels voor kinderen met adhd, autisme enm hsp.Op Schooleducadora, webshop voor bijtkettingen, verzwaringsknuffels voor kinderen met adhd, autisme enm hsp.educadora, webshop voor bijtkettingen, verzwaringsknuffels voor kinderen met adhd, autisme enm hsp.
  • Home
  • KauwsieradenKauwsieraden zijn origineel, stoer & veilig Ken jij ze ook? Die kinderen die kauwen op mouwen of potloden? Maar stoer is het niet: natte mouwen, kapotte koordjes en stukgebeten pennen! Chewigem maar ook andere merken zoals Ark Therapeutic biedt veilige kauwkettingen die er ook nog eens stoer uitzien als alternatief.  Het kauwen op een kauwketting of kauwsieraad helpt om tot rust te komen en zich beter te concentreren.
    • KauwkettingenKauwketting kopen Kauwen op potloden of mouwen dan wel nagelbijten, je herkent het vast wel bij jezelf of je kind. En stoer en veilig is dat niet … die kapotte shirts en afgekloven potloden. Een bijtketting kopen is dan zeker een veilig alternatief voor de kauwbehoefte. Bekijk hieronder ons aanbod kauwkettingen.
    • KauwarmbandenKauwarmbanden De kauwarmbanden van Chewigem bieden een veilig alternatief voor kinderen en volwassenen die kauwen op mouwen. Want stoer is het niet natte mouwen, uitgerekte kragen of afgekloven nagels. De bijtarmbanden zijn verkrijgbaar in kinder- en volwassen maten. Bekijk hieronder het assortiment armbanden.
    • Kauwproducten DiversenKauwproducten Kauwproducten bieden een veilig alternatief voor kinderen en volwassenen die kauwen op potloden of mouwen. Wist je dat kauwen helpt om spanning te verminderen en concentratie te verbeteren. Ook helpt kauwen aan het verbeteren van de mondmotoriek. Veel kinderen met problemen in de prikkelverwerking hebben baat bij kauwsieraden en bijtspeelgoed. De kauwproducten van Chewigem en Ark Therapeutic zijn in diverse stoere en trendy designs verkrijgbaar. Veilige siliconen Onze kauwsieraden zijn vrij van BPA, PVC, Lood, Latex en Ftalaat. En voldoen aan de europese veiligheidseisen met betrekking tot bijtspeelgoed.
    • KauwdoppenDe potlooddoppen van de merken Chewigem en Ark bieden een veilig alternatief voor kinderen en volwassenen die kauwen op potloden of mouwen. Want stoer is het niet natte mouwen, uitgerekte kragen of afgekloven nagels dan wel potloden. Bekijk hieronder ons assortiment vrolijke en discrete kauwdoppen.
    • BijtspeelgoedBijtspeelgoed In ons assortiment vind je niet alleen bijtkettingen, maar ook bijtspeelgoed voor kinderen. Het bijtspeelgoed kan een goed alternatief zijn om het duimen of het nagelbijten af te leren.
  • HulpmiddelenHulpmiddelen voor Gevoelige Kinderen Hulpmiddelen voor je gevoelige kind vind je hieronder zowel op gedrag als op oplossing gerubriceerd. Denk aan hulp bij adhd, autisme of hooggevoeligheid. Of wat dacht je van hulp bij ontprikkelen, concentreren en beter slapen.
    • Concentreren
      • Wiebelkussens
      • Timers
      • Gehoorbeschermers
    • Ontprikkelen
      • Fidget Toys
      • Snoezelmateriaal
      • Verzwaringsknuffels
    • Slapen
      • Zip Sheets
      • Verzwaringsdekens
    • Gedrag
      • ADHD
      • Autisme
      • Hoogbegaafd
      • Dementie
    • Zintuigen
      • Diepe druk
      • Horen en Geluid
      • Reuk en Smaak
      • Evenwicht en Bewegen
      • Voelen en Friemelen
      • Zien
  • Sensorisch
    • Friemelspeelgoed
    • Messy play
    • Speelzand
    • Water Beads
  • Educatief
    • Constructie en Bouwen
    • Creatief speelgoed
    • Spellen en Puzzels
    • Ontwikkelingsmateriaal
    • Loose Parts
    • Thema speelgoed
  • Motoriek
    • Fijne Motoriek
    • Grove Motoriek
    • Sensomotoriek
  • Therapie
    • Ergotherapie
    • Fysiotherapie
    • Logopedie
    • Sensorische Integratie
  • Wholesale
  • Blog
  • Mijn account[woocommerce_my_account]
    • Winkelwagen[vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][woocommerce_cart][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Aangepaste bezorg- en verzendtijden  Voor België geen bijzonderheden Voor Nederland  geen bijzonderheden [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
  • Op werkdagen voor 23.00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • 30 dagen bedenktijd
  • Klantwaardering 9/10
00

€ 0,00

Nederlands
✕

Op School

  • Home
  • Prikkelverwerking
  • Op School

Op School

30/01/2018
Categorieën
  • Prikkelverwerking
Tags
  • begaafd
  • ervaringsdeskundige
  • leren
  • prikkelgevoelig
  • prikkelverwerking
  • school
  • uitdagen
school prikkelgevoelig

School, wat een oneindig verhaal is dat. Letterlijk, want ze zitten er nog wel een paar jaar aan vast. Maar soms word ik er moedeloos van, wanhopig, verdrietig. Soms ben ik juist hoopvol en dankbaar. Wat zou het fijn zijn als je kind om 8:15 weg rijdt en je nergens meer aan hoeft te denken tot ze thuis komt om 15:15. Geen ingewikkelde klasgenoten, geen twee juffen met verschillende persoonlijkheden, geen lesstof die saai is. Maar we houden moed.

Hoe was het op school?

Saai. We kennen hem allemaal. Jaren geleden op Facebook een nieuwe manier gevonden. En die werkt best goed. Echt leuk om te proberen. Dat school saai is, weten we inmiddels, dus dat vraag ik niet meer. Wat ze hebben gedaan ook niet (niks namelijk), daarnaast hebben ze ook niks nieuws geleerd en het leukste vak was pauze (of gym op gymdagen)

Is er iets grappigs gebeurd? Wat was het allerstomste vandaag op school? Wat was het saaiste? Met wie heb je gespeeld in de pauze? Wat had de juf voor kleren aan? Om de beurt krijgen ze een vraag, soms dezelfde soms ook niet. En juist als ze een andere krijgen, dan moet ik hetzelfde vragen, want dan hebben ze wel een antwoord. Laatst hadden we trouwens ook een erg leuk gesprek.

Dochter #2 had een vriendin bij. Dochter #2 haalt heel erg goede cijfers op school. Maar dit keer vroeg vriendin zich af hoe het kon, want dochter #2 hoorde bij de top 3 van de klas bij de rekentoets. Maar ze had gezien dat zij een hoger cijfer had dan dochter #2 die namelijk maar (ik geloof) een 5,9 had. Een VIJF komma negen. Nou dat kan natuurlijk echt niet. Dochter #2 werkt er namelijk voor om alleen maar zeer goed op haar rapport te krijgen. Je moet ze tenslotte wel blijven uitdagen. En omdat ze zo makkelijk leert, stellen we dat maar als doel.

Dus ik was helemaal van slag. Ik kon dit niet laten gebeuren. Dochter #2 had nu echt wel een probleem. Een 5,9…. dat had een 9,5 moeten zijn. Nou zo gaan dochter #2 en ik dan een tijdje door, want ze weet dat ik dat echt niet meen. Ze doet het zo goed op school zonder er voor te leren, dat die 5,9 een gezellige afwisseling is. Ze weet dat ze de volgende keer wel moet leren en dan een 9,5 haalt. Maar vriendin twijfelde toch wel een beetje. Of ik het meende. En toen ze vervolgens zeiden dat een ander vak toch ook niet op zeer goed zou uitkomen, waarop ik reageerde dat dochter #2 dan maar na school meteen naar bed kon, werd de twijfel nog wat groter. Later die week sprak ik de moeder van vriendin. Ze had zich thuis afgevraagd of ik echt zo streng was.. Oeps.

Aanpassen op school

Ik wil niet dat school zich aanpast aan mijn kind. Kan ook niet, want er zitten gemiddeld 25 kinderen in de klas die allemaal anders zijn. Zo heeft dochter #1 hele slechte ogen. Toen de kleuterjuf in de kring voorlas, keek zij vrolijk in het rond. Ze kon dat plaatje in het boek toch niet zien. Betekende niet dat ze niet luisterde, maar dat doe je niet met je ogen. Zet mijn kind dan naast de juf. Toen ze digiborden kregen, heb ik meerdere malen goed besproken met haar of ze dat kon zien. Wat er was echt wel een mogelijkheid dat ze het bord zo instelden dat én heel de klas én zij alles kon zien. En dat ze rekening hielden met de plek in de klas. Bij ons op school houden ze best wel veel rekening met kinderen die snel en goed leren. Er is meer uitdaging. Niet genoeg in mijn ogen, maar er is extra en ander werk. Na jaren van gesprekken voor dochters #1 en #2, ieder jaar opnieuw met elke leerkracht, heb ik het opgegeven nog meer te willen. We doen het er maar mee.

Er zijn er tenslotte ook bij die minder goed kunnen leren en zo’n leerkracht moet zijn tijd verdelen. Nieuwe dimensie met dochter #3, gesprekken over het gedrag. Op school was dochter #3 een heel erg leuk, gezellig, vrolijk, voorbeeldig kind. Thuis niet. En dat kwam toch echt door overprikkeling op school. Maar maak dat maar eens duidelijk als ze er daar geen problemen in zien. Hier gaat het goed, waarom zouden we dat dan aanpassen?? Nou, omdat ik tussen de middag een kind heb dat onder tafel zit te gillen en schreeuwen??

Toen ze eenmaal door hadden dat ze echt anders was en we haar hebben laten testen, toen gingen de gesprekken best goed. Twee jaar super veel geluk gehad met de leerkracht. Gewoon heel de week dezelfde en beide jaren stonden ze open voor ideeën vanuit thuis. En kwamen ze zelf met ideeën. Dit jaar probeer ik het los te laten. Probeer hè. Ze hebben op school vast besproken dat ze soms wat anders is. Anders verwerkt. Misschien houden ze daar uit zichzelf al wel rekening mee. Ik wil niet meer moeten aangeven, ik wil niet dat mijn kind weer anders behandeld wordt. Misschien gaat het wel gewoon goed zonder mijn inmenging. Ze kan ook zelf dingen gaan aangeven inmiddels. Misschien moet ze maar gewoon mee gaan doen met de rest. We kijken het gewoon even aan. En we zorgen thuis voor een stevige basis. Een plek waar ze kan vertellen. En zolang ze dan zegt dat school saai is, dan ben ik tevreden.

 

Gerelateerde artikelen

  • Hoe gaat jouw kind om met prikkels?
  • Interoceptie en emoties
  • Prikkelverwerkingsproblemen
  • Kinderdisco
Pin
WhatsApp
Share
Print
Deel

Andere interessante artikelen

Het kiezen van een bijtketting voor je kind kan een ontmoedigende taak zijn. Er zijn immers zoveel verschillende kauwsieraden beschikbaar! Ze zijn er in verschillende vormen, verschillende texturen, verschillende sterktes en verschillende kleuren. In dit blog hopen we je op weg te helpen en te leren welke kauwketting het beste is voor jouw kind.
08/02/2023

Een Bijtketting voor mijn kind kiezen, welke is geschikt?


Lees meer
Veel kinderen hebben baat bij sensorische hulpmiddelen gedurende de schooldag. Het helpt hen om beter op te letten en spanningen te verminderen.
02/02/2023

Sensorische Hulpmiddelen in de klas


Lees meer
Is kauwen of bijten op kleding, potloden of speelgoed een eigenschap van autisme? Lees meer hierover in dit blog.
18/01/2023

Is kauwen een kenmerk van autisme?


Lees meer

5% korting op je eerste bestelling, meld je aan voor de nieuwsbrief

Servicedesk

  • Bestelling plaatsen
  • Betaalmethoden
  • Levertijd en Verzenden
  • Retourneren
  • Garantie en klachten
  • Veel gestelde vragen
  • Algemene voorwaarden
  • Cookie & Privacy Beleid

Verzenden

  • Nederland v.a. €3,99
  • België €7,95
  • Duitsland €8,95
  • Frankrijk €15

In Nederland: op werkdagen voor 23.00 uur besteld, zelfde dag verzonden *Meer informatie

Over Educadora

  • Tips kauwketting kopen
  • Over ons
  • Spaarprogramma
  • Kennisbank Educadora
  • Merken
  • Wholesale

Contact

Educadora Webshop
Akkersrijt 18
5298 WE Liempde
Nederland
Tel: +31 6 50 40 02 86

webshop@educadora.nl

KvK: 17262552
BTW nummer: NL002280604B31

✕

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Een account aanmaken?

  • Chewigem
  • Educadora
  • Jippie’s
  • Made By Us Toys
  • Petit Boum
  • Senseez
  • Spektra
  • Tuban
  • Zip Sheets
  • Contact
  • Winkelwagen

Wegens magazijn verhuizing kan de verzending 1-2 dagen vertraagd zijn. Sluiten

Beheer cookie toestemming
Deze website maakt gebruik van “cookies”. Deze worden gebruikt om de website te laten functioneren, de website te helpen analyseren en om onze dienstverlening te verbeteren of voor marketing doeleindes.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}